حوادث

ناگفته‌هایی تلخ از آمار جانباختگان تصادفات

به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، ۴۸ درصد از متوفیان حوادث رانندگی پایتخت در سال ۹۸ عابرین پیاده هستند

آرنا نیوز :: به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، ۴۸ درصد از متوفیان حوادث رانندگی پایتخت در سال ۹۸ عابرین پیاده هستند.

به گزارش سرویس حوادث آرنا ، سرهنگ احسان مومنی گفت: در سال ۹۸، حدود ۴۸ درصد از متوفیان حوادث رانندگی تهران بزرگ عابرین پیاده بودند.

همچنین حدود ۴۷% از تصادفات عابرین پیاده در محور‌های بزرگراهی تهران مانند بزرگراه امام علی (ع) و آزادگان رخ می‌دهد.

وی افزود: بر اساس گزارشات، بیشتر تصادفات با عابرین پیاده از ساعت ۲۰ الی ۲۴ اتفاق می‌ افتد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت درباره جنسیت متوفیان تصادفات گفت: ۸۲ درصد متوفیان مرد و ۱۸ درصد متوفیان خانم بودند.

وی در توصیه‌ای به عابرین پیاده اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌کنم به هیچ وجه در حاشیه بزرگراه و معابری که سرعت خودرو‌ها بالا می‌باشد توقف و یا پیاده روی نکنند. همچنین در هنگام عبور از عرض معابر حتماً از پل‌های هوایی و یا گذرگاه‌های عابر پیاده استفاده نمایند.

نیمی از فوتیان تصادف، عابر پیاده هستند

سرهنگ مومنی افزود: در ساعات تاریکی هوا از محل‌هایی که دارای روشنایی کافی هستند عبور کرده و از دویدن و پریدن ناگهانی در سطح معابر خودداری نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ سبز عابر حرکت نمایند و هنگامیکه چراغ عابر قرمز بود عبور نکنند و همچنین در تقاطع‌ها مراقب خودرو‌هایی که گردش به راست یا چپ میکنند باشند.

وی در خاتمه اظهار امیدواری نمود با رعایت قوانین و مقررات و توجه به توصیه‌های ایمنی کارشناسان پلیس راهور توسط کلیه کاربران ترافیک شاهد کاهش حوادث رانتدکی در یطح معابر شهر تهران باشیم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا