حوادث

دردی زشت که در سال 4 هزار ایرانی را به کام مرگ می‌کشد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که سالانه ۴۵۰ هزار نفر در جهان در اثر مصرف یا سوءمصرف مواد مخدر می‌میرند، گفت: در کشور ما نزدیک به ۴ هزار نفر سالانه در اثر مصرف یا سوءمصرف مواد می میرند

آرنا نیوز :: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که سالانه ۴۵۰ هزار نفر در جهان در اثر مصرف یا سوءمصرف مواد مخدر می‌میرند، گفت: در کشور ما نزدیک به ۴ هزار نفر سالانه در اثر مصرف یا سوءمصرف مواد می میرند.

به گزارش سرویس حوادث آرنا ، سردار اسکندر مومنی امروز در نشست تخصصی ویدئوکنفرانس معاونان و مدیران کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های سراسر کشور، افزود: سالانه ۴۵۰ هزار نفر بر اثر مصرف یا سومصرف مواد مخدر می میرند که بر اساس گزارش سازمان ملل، این رقم در آمریکا ۷۰ هزار نفر است. در حالی که در ایران سالانه نزدیک به ۴ هزار نفر بر اثر مصرف مواد می میرند.

وی تاکید کرد: بیش از ۹ هزار مراکز درمانی چه به صورت ثابت، سیار و شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند که تاکنون به بیش از ۱.۵ میلیون نفر در سراسر کشور امدادرسانی کرده اند. در همین مورد هیات بین المللی کنترل مواد مخدر به صورت رسمی و کتببی از عملکرد و اقدامات ایران در حوزه نگهداری و درمان تشکر کرده است.

مومنی در بخشی دیگر از سخنان خود به شایعاتی که پس از شیوع ویروس کرونا مبنی بر تاثیر مصرف موادمخدر بر جلوگیری از ابتلا به کرونا منتشر شد، اشاره کرد و گفت: با ویروس کرونا، از سوی سوداگران مرگ و منفعت طلبان که وجدانی ندارند، شایعه شد کسانی که موادمخدر مصرف می کنند، از ابتلا به ویروس مصون هستند. صراحتا این شایعات را تکذیب می کنم و مردم بدانند این ویروس هنوز ناشناخته است و دارویی برای درمان آن کشف نشده است. پس به شایعات توجه نکنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا