برگزیده هاحوادث

خسارات آتش‌سوزی استرالیا ۲ میلیارد دلار برآورد شد

هزینه احیای خسارات مادی وارد شده حاصل از آتش سوزی جنگل‌ها، مراتع و بیشه‌زارهای استرالیا در ماههای اخیر بیش از ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

روزنامه گاردین استرالیا به نقل از این جاش فریدنبرگ یکی از اقتصاددانان استرالیایی روز سه شنبه گزارش داد: آنچه می دانیم این است که حوادث طبیعی مانند آتش سوزی خارج از کنترل ما تأثیر چشمگیری بر اقتصاد استرالیا خواهد گذاشت اما خسارات وارده تاکنون بیش از دو میلیارد دلار محاسبه شده است.

یکی از مقام های دولت استرالیا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور درسال جاری میلادی صرفا می تواند ۵۰۰ میلیون دلار از بودجه احیای خسارات مادی وارد شده ناشی ازآتش سوزی مزارع و جنگل ها را تامین کند.

اسکات موریسون نخست وزیر این کشور نیز اعلام کرد که خسارت دیدگان از آتش سوزی جنگل ها و مراتع استرالیا از حمایت های بیشتر مالی بلاعوض و همچنین دریافت وام های کلان تا سقف ۵۰۰ هزار دلار بهره مند می شوند.

شبکه خبری ای بی سی استرالیا به نقل از وی گزارش داد دولت وی کمک های بلاعوض و وام هایی را برای صاحبان مشاغل کوچک که کسب و کار انها در اثر آتش سوزی ها در مراتع و جنگل ها نابود شده اند، تقویت کرده است. براساس این گزارش کمک های مالی بلاعوض برای مشاغل کوچک تحت تأثیر آتش سوزی از رقم ۱۵ هزار به ۵۰ هزار دلار افزایش داده و وام های بدون بهره نیز تا سقف ۵۰۰ هزار دلار به مدت دو سال برای احیای این مشاغل ارائه می شود.

دولت استرالیا همچنین با ایجاد صندوق ۴۶ میلیون دلاری درصدد نجات زندگی حیات وحش به ویژه کوالاهای در محاصره آتش سوزی اختصاص داده است.

آتش سوزی وسیع در استرالیا آن قدر مهیب و پر خسارت بوده که سبب شد تا یک گروه ۲۰۰ نفره از دانشمندان استرالیایی روز گذشته با ارسال نامه ای سرگشاده به پارلمان این کشور از دولت اسکات موریسون نخست وزیر خواستند تا به فوریت تدابیر لازم دربخش های مختلف از جمله صنایع برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای به منظور کاهش روند پرسرعت تغییرات آب و هوایی در این کشور را به موقع اجرا گذارد.

این دانشمندان با توجه به آتش سوزی های گسترده در استرالیا در ماههای اخیر که تاکنون شعله های آن خاموش نشده از دولت استرالیا خواستند تا همچنین با فعالیت های مستمر داخلی و دیپلماتیک سطح گازهای گلخانه ای دراین کشور را مطابق با استانداردهای مورد نیاز اقلیم جهانی آب و هوا کاهش دهند تا این کشور شاهد فجایع طبیعی مانند آتش سوزی های گسترده جنگلی و مرتعی نباشد.

فاجعه آتش سوزی طولانی مدت استرالیا از ماه سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور- مهر ۹۸) تاکنون در این کشور ادامه دارد و این حادثه مهیب طبیعی تاکنون موجب کشته شدن ۳۳ نفر و تلف شدن دستکم یک میلیارد حیات وحش بومی این کشور شده است.

علاوه براین تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانه ویران شده و بیش از ۸.۲ میلیون هکتار از مزارع، تپه و مراتع این کشور به دلیل سوختن به مناطقی صاف و لم یزرع تبدیل شده است.

آتش سوزی‌های جنگلی و افزایش دما حتی سبب شد تا کانبرا پایتخت استرالیا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در وضعیت اضطراری فرو برد.

مقام های محلی عصر یکشنبه وضعیت اضطراری را در پایتخت لغو اما اعلام کردند که آتش سوزی در قلمرو پایتخت استرالیا (ACT) در بیش از ۵۵ هزار هکتار گسترش یافته و تقریبا یک چهارم از کل مناطق پایتخت استرالیا را در بر گرفته است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا