بین الملل

کاخ سفید دو مقام وزارت امنیت داخلی را وادار به استعفا کرد

بنابر اعلام منابع آگاه دو مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا به اجبار کاخ سفید از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل آرنا ،  شبکه سی ان ان اعلام کرد دو مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا توسط کاخ سفید مجبور به استعفا شدند.

بر اساس این گزارش، برایان ویر، مقام ارشد در بخش سایبری وزارت امنیت داخلی یکی از این افراد بود که در میان تحریکات امنیت ملی توسط دولت ترامپ مجبور به استعفا شد. او به عنوان دستیار مدیر امنیت سایبری در آژانس امنیت سایبری و زیرساخت وزارت امنیت داخلی خدمت می‌کرد.

مقامات آگاه به سی ان ان گفتند والری بوید، دستیار دبیر وزارت امنیت داخلی در امور بین الملل نیز تحت فشار‌های کاخ سفید استعفا کرد.

کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی تاکنون اظهار نظری در این مورد نکرده اند.

نامه استعفای ویر به مشاهده سی ان ان رسیده است؛ او در نامه استعفای خود خدمت به دولت ترامپ را مایه افتخار توصیف کرده است، اما نامه خداحافظی از همکارانش نشان می‌دهد او مایل به خداحافظی نیست.

بوید دیروز پنجشنبه استعفای خود را به چاد ولف، وزیر امنیت داخلی تحویل داده و نوشته است که با ناراحتی استعفای خود را ارائه می‌دهد، که از ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ اعمال می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا ضمن برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد کریستوفر میلر، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم فورا به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب خواهد شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا